Kom i gang

For å ta i bruk våre tjenester behøver du følgende utstyr:
• En av våre trackere
• Nordic Tracker App (Android/iOS)

Brukerveiledninger trackere

Hidden

Your content goes here. Edit or remove this text inline or in the module Content settings. You can also style every aspect of this content in the module Design settings and even apply custom CSS to this text in the module Advanced settings.

NT Hunter GPS hundetracker
NT Kjøretøy FM06E 4G GPS TRACKER
NT Kjøretøy FM06B GPS TRACKER

ABONNEMENT og oppsett 

Hidden

Your content goes here. Edit or remove this text inline or in the module Content settings. You can also style every aspect of this content in the module Design settings and even apply custom CSS to this text in the module Advanced settings.

ABONNEMENT

For å bruker våre tjenester er du nødt til å ha et aktivt abonnement fra Nordic Tracker AS.
Våre tjenester inkluderer; Tracker, SIM-kort, APP og Web innlogg.
Abonnementet inkluderer bruk av 5 MB data, og 25 SMS pr. mnd.

 

Abonnement priser pr.01.06.2020

  • 3 mnd abonnement kr 342,- inkl mva
  • 6 mnd abonnement kr 684,- inkl mva
  • 12 mnd abonnement kr 1368,- inkl mva

Egene priser for firmaer.
Abonnementet faktureres forskuddsvis.

 

OVERFORBRUK

Overforbruk utover 5 MB og 25 SMS pr. mnd fakturese slik:

  • Kr 30 pr. MB pr. mnd
  • Kr 1,90 pr. SMS pr. mnd

 

FORANDRING I ABONNEMENTET

NYHET! • PAUSE DITT ABONNEMENT

Du kan nå pause ditt abonnement. Dette gjelder forøvrig KUN når abonnementet har vart sammenhengende i 1 år. Dvs at ditt første år er bindene for at dette skal gjelde.

Mrk at du ved å pause abonnementet har du IKKE tilgang til App og Web hos Nordic Tracker / Nordic GPS.

Abonnement-priser på pausene abonnement

  • 3 mnd kr 199,-
  • 6 mnd kr 399,-

Du kan max pause ditt abonnement i 6.mnd sammenhengende.

Ønsker du å forandre ditt abonnement MÅ dette gjøres til support@nordictracker.no

 

OPPSIGELSE

Det er 3 mnd oppsigelse på abonnementet.

 Oppsigelse må meldes skriftlig til support@nordictracker.no

 Har du sakt opp ditt abonnement og ønsker nytt, kjøper du dette i nettbutikken.

Oppsett

For å komme i gang med din nye Marcel Hundetracker er det noen steg du må gjennom.

  1. Lad opp MARCEL Hundetracker som forklart over.
  2. Påse at MARCEL er slått på under oppsett og at dekningsindikator for GPS og GSM er synlig og at trackeren har signal. Dersom du er innendørs og har litt dårlig dekning kan det lønne seg å legge trackeren i et vindu, evt gå utendørs unders oppsett. 
  3. Last ned GPS Ping APP for din smarttelefon (Android/iOS)
  4. Åpne app og registrer ny bruker
  5. For å pare MARCEL Hundetracker med GPS Ping APP vil du være nødt til å registrere trackerens IMEI-nummer og SIM-kortets fire siste siffer i telefonnummeret. Disse to numrene finner du på forpakning til din Marcel. Hvis du av en eller annen årsak mangler denne informasjonen må du ta kontakt med oss. Det vil ikke være mulig å registrere trackeren uten denne informasjonen.
  6. Under oppsett vil din smarttelefon være nødt til å sende SMS for registrering. På Android går dette helt automatisk, mens på iOS vil telefonens SMS-funksjon kunne åpne seg. Klikk send på nødvendige SMS’er under oppstart, og gå så tilbake til Appen for å fortsette oppsett.
  7. Aksepter abonnementsvilkår.
  8. Gi trackeren noen minutter med å hente inn posisjon og dele denne med APP.
  9. Når du ser riktig plassering av din MARCEL i kart er alt klart til bruk.

BRUK

Hidden

Your content goes here. Edit or remove this text inline or in the module Content settings. You can also style every aspect of this content in the module Design settings and even apply custom CSS to this text in the module Advanced settings.

Kartvisning

Velg den kartvisningen som passer deg best.
Satelitt  |  Street  |  Topografi

      

Kart

Se din og alle dine trackeres plassering på kart med dagens sporingslogg.

 

  

 

 

SPORINGSINFO

Velg «Enhet» så velger du din tracker. 
Trykk så på «Sporing» da kommer det fram en svart rute i kart der du får info om din tracker.

 

RING TIL TRACKEREN (til de som har denne funksjonen)

  • Trykk på «Enhet» og velg din tracker.
  • Trykk så på «Detaljer»

Da kan du trykke på «Tlf nr på din tracker» så ringer din mobil tlf opp din tracker.

Logg

Se historisk plassering av dine trackere på kart. 

  • Trykk «Enhet» og så trykker du «Spill av tidligere rute»

Da kan du velge dato og klokkeslett for å se tidligere rute til din tracker

Andre spørsmål?

OFTE STILTE SPØRSMÅL

Noen funksjoner i Appen krever SMS eller taleanrop fra din telefon til tracker. SIM-kort som står installert i trackeren et norsk Iot-kort fra Telenor.
For å unngå ytterlige kostnader ved sms eller taleanrop vil vi på generelt grunnlag anbefale at du benytter et «FRI EU»-abonnement på din private telefon.

Abonnement
Hidden

Your content goes here. Edit or remove this text inline or in the module Content settings. You can also style every aspect of this content in the module Design settings and even apply custom CSS to this text in the module Advanced settings.

Hvilket mobilnett bruker Nordic Tracker / Nordic GPS?

SIM-kort er koblet opp mot Telenor sitt mobilnett, men i områder der Telia har markant bedre signal enn Telenor vil SIM-kortet foretrekke Telias mobilnett.

Er det bindingstid når jeg blir kunde hos dere?

Når første faktura på abonnementet er betalt, er det 3 mnd oppsigelse hos oss.

Kan jeg bruke et annet SIM-kort?

Det er ikke mulig å benytte et annet SIM-kort enn det som kommer levert med trackeren. 
Om du bytter simkort får du ikke kontakt med din tracker.

Når blir mitt abonnement aktivt?

Alle våre trackere blir levert med ett aktivt abonnement.
Når du har logget deg inn første gang, har du også godkjent våre abonnementsvilkår.

Hvordan sier jeg opp mitt abonnement?

Vi trenger en skriftlig oppsigelse fra eier av abonnement.
Du sender en epost til support@nordictracker.no
Oppsigelsestiden for abonnementet er 3 mnd fra den 1. i måneden etter meldt oppsigelse.

Hvordan sperrer jeg mitt SIM-kort / abonnement?

Har du mistet eller fått frastjålet din tracker kan du kontakte oss på support@nordictracker.no
Slik at vi sperret dit abonnement.

Kan jeg pause abonnement i perioder jeg ikke bruker trackeren?

Ja det kan du.
Se egne vilkår om dette under ABONNEMENT

App
Hidden

Your content goes here. Edit or remove this text inline or in the module Content settings. You can also style every aspect of this content in the module Design settings and even apply custom CSS to this text in the module Advanced settings.

Jeg har trykket "Enhet" og "Sporing", men jeg ser ikke trackeren?

Pass på at trackeren er utendørs, evt med fri sikt til satellitter.
Hvis trackeren er innendørs kan den få problemer med å koble seg til satellitter.
Ved å klikke «Sporing» vil din mobiltelefon sende en komando til din tracker og du vill se trackeren med dato og klokkeslett sist den var aktiv

Jeg ser bare GPS-posisjon fra siste del av turen

Du kan sette lengden på tracking-historikken ved å;

  • Åpne App
  • I hovedmeny klikk «Enhet»
  • Klikk så «Spill av tidligere rute»
  • Velg ønsket dato og tid og klikk «OK»

Du vil nå få se GPS-posisjoner innen valgt tidsramme.

Jeg kan ikke se min egen posisjon

Dette betyr at du ikke har gitt appen tilgang til GPS-posisjon på din telefon.
Gå til innstillinger på din telefon og gi Nordic Tracker tilgang.

Trackerens posisjon er veldig unøyaktig

Dette betyr at trackeren ikke har oppdatert GPS-posisjonen og ikke fått kontakt med satellitter.
Ved å klikke på bildet av trackeren i kartet vil du få opp informasjon om dato og klokkeslett for siste oppdatering.
Ta med trackeren ut og restart enheten.

Jeg vil endre navn eller andre ting på min tracker

Gå på «Enhet» og velg din tracker.

Trykk så på «Detaljer» så trykker du på «Redigere» øverst i høyre hjørne.

Da kan du legge inn forskjellig info om din tracker.

Så trykker du «Lagre» oppe til høyre

Hvordan kan jeg se den daglige loggen til trackeren?

Velg «Logg» fra hovedmeny, og klikk så på kalendersymbol øverst i høyre hjørne. Ved å velge dato vil GPS-posisjon fra denne datoen bli synlig.

Her kan du klikke på et spor i loggen og få opp informasjon på samme måte som du kan ved å klikke på ikon/bilde av din tracker i hovedkart.

Hvor mange trackere kan jeg ha i appen?

Du kan kjøpe og se så mange trackere som du ønsker i din App.

Kan jeg ringe trackeren?

Ja det kan du.

  • Trykk «Enhet» og velg den trackeren du ønsker å ringe opp
  • Trykk så «Detaljer» da kommer det fram «Tlf nr på tracker»
  • Du trykker da på «Tlf nr på tracker» så ringer din tlf automatisk opp din tracker.

Du kan også lagre tlf nr på din tracker i telefonlisten på din mobil.